۱۳۹۰ آبان ۱۰, سه‌شنبه

تا کی هزاره بودن جرم است؟؟


نویسنده: امید بیدار
از سالهای متمادی بدین سو نسل کشی؛ کشتار نامردانه؛ و کشتارهای هدف مندی روی یک ملت و مردم خاص جریان داشته و اکنون هم دارد و این قوم و مردم؛ ملت شهید پرور هزاره است؛ که هزاران قربانی های جانی و مالی بدون کدام علتی داده وهمین  اکنون هم میدهد. این قتل عام ها بدونی کدام عاملی روی هزاره ها صورت گرفته و یگانه عاملی که وجود داشته و همین اکنون هم دارد این است که؛ این قوم، هزاره است!
چندین سال قبل گرگی آدم خواری بنام عبدالرحمن روی این ملت ظلمهای وحشیانه ای متحمل شد. شصت و دو در صد این ملت را قتل عام کرد و هزاران را به بردگی فروخت! هزاران مردم بیخانه شدند، هزاران زن بی شوهر شدند، هزاران کودک معصوم یتیم گشتند و هزاران نوع دیگر ظلمهای غیر انسانی و وحشیانهء روی ملت هزاره صورت گرفت. فقط به جرم هزاره بودن!! آری؛ این ملت کدام جرمی بدون هزاره بودن نداشته و ندارد.
دها جنایات و جنگ های دیگری هم روی هزاره ها  در مختلیف وقت ها و  در دوران مختلف شاهان بی رحم و ظالم در افغانستان صورت گرفته و صورت میگیرد و این ظلمها اکنون در پاکستان روی هزاره ها صورت میگیرد. قراری آمارها در چند سال اخیر بیش از شش صد افرادی ملت هزاره در شهر نا امن کویته که واقع ایالت بلوچستان است کشته و شهید شده اند و دولت خوابیدهء پاکستان در این راستا هیچ اقدامی خاص نکرده و این کشتارها و نسل کشی بی رحمانه جریان دارد.
دولت پاکستان به این عقیده است که هزاره ها را گروه بنام سپاه صحابه به علت مخالفت های دینی که با اهل تشیع دارد بقتل می رسانند؛ سپاه صحابه یک گروه مذهبی است در پاکستان که دولت پاکستان چند سال قبل بخاطر فعالیت های غیر قانونی اش ناجایز اعلام کرد و حکم از بین بردن آن را صادر نمود؛ ولی این گروه فعالیتهای خود را از بین نبرده بلکه با تبدیل نام این گروه جریان داده. ولی در حقیقت اینطور نیست!
در پاکستان اقوام دیگری هم وجود دارد که شعیه هستند و مثال بزرگ آن ساکنین ایالت پنجاب پاکستان " پنجابی ها اند. چرا پنجابی ها قتل عام نمی شوند اگر شعیه بودن عامل آن است؟ چرا هزاره ها را بقتل میرسانند؟ از این حقیقت که بیان شد فهمیده میشود که این کشتار بخاطر دین و مذهب نسیت، بخاطر شعیه بودن نیست؛ بلکه به علت هزاره بودن است. این قتل عام یک ملت خاص است؛ هنوز هم هزاره بودن را جرم میدانند. ولی پیام ما و شعار ما به دشمن نامرد ملت هزاره این است !
آر چند بوکشی کم نموشه!           سری آزره خم نموشه!_______________________________________


بسه دوشمو دیگه کشتو کشتوی تو

آزره، شیعه گفته زیدو کندوی تو

تا کی مو ره آدم شئید مونی تو؟

تاکی قومای موره تید تید مونی تو؟

تاکی طفلای موره ایتیم مونی تو؟

تاکی قومای موره دو نیم مونی تو؟

تاکی خوشیای خو ده غم موبیگری؟

تاکی عیدای خو ده ماتم مو بیگری؟

نه مو کار تو دیرهٍ، نه کار مو بیگر

مو رای خو گیرفتهٍ تو رای خو بیگر

۱ نظر:

  1. our message it coward enemy of hazaras is: you can't kill all hazaras, you betta stop it, cuz you have tried it before but you couldn't have done anything!

    پاسخحذف