۱۳۹۰ مهر ۲۹, جمعه

گزارش از کنفرانس که روز بکشنبه 4 اکتوبر در یاهو دایر گردید

گزارش از کنفرانس که روز بکشنبه 4 اکتوبر در یاهو دایر گردید

قرار اعلامیۀ که در چهارم اکتوبر سال جاری در گروپ "هزاره های جهان متحد شویم" و بعضی دیگر گروپ های مربوط به هزاره ها در دنیا مجازی فِسبوک نشر کردیده بود، روز یکشنبه 9 اکتوبر سال روان ما کنفرانسی را در یاهو تحت عنوان "دریافت یک راه حل قطعی برای بحرانهای امنیتی، اقتصادی و سیاسی کنونی هزاره ها، خصوصا در شهر کویته پاکستان" دایر کردیم.
این کنفرانس به تقریب سه ساعت به طول انجامید که در میان این مدت چند تن... از جوانان غیور، شجاع و با احساس هزاره از نقاط مختلف جهان اشتراک داشته و نظریات و پرسش های شان را در این مورد با ما درمیان گذاشتند
.


ما با آنکه در باره ای این کنفرانس در خیلی از جاهای فِسبوک اطلاعیه نشر کرده بودیم، اما فقط تعداد محدود از جوانان که واقعا حس قوم دوستی را در درون خود زنده دارند با ما شریک شده و ابراز نظر کردند. واقعاً از این عزیزان سپاسگذاری و قدردانی مینماییم.

در این کنفرانس مهمان و پاسخگو به سوالات عزیزان سخنگوی حزب "هزاره دیموکراتیک پارتی" آقای محمد رضا وکیل را در جمع داشتیم که دوستان با ایشان ابراز نظر نمودند. و ایشان اعتقادات و پلان های هزار ه دیموکراتیک پارتی را در مورد نسل کشی های سیستماتیک هزاره ها در کویته پاکستان با ما در میان گزاشتند.

در این کنفرانس بشتر روی دو موضوع مهم بحث و اختلاط صورت گرفت:

۱: راه حل قطعی برای بیرون رفت از کشتار سیستماتیک هزار ه ها در کویته پاکستان.

۲: ضمیمه ای کمکهای مالی و اقتصادی برای خانواده شهدا و معلولین که سرپرست و حامی
شان را در حوادث دردناک کویته از دست داده اند.
در رابطه به راه حل سریع کشتار هزاره ها در کویته ما به این نتیجه رسیدیم که؛ تظاهرات های که به درخواست حزب هزاره دیموکراتیک پارتی از سوی هزاره های سراسر دنیا در بسیاری نقاط جهان صورت گرفت را باز هم ادامه بدهیم تا صدای عدالت خواهی خود را بلندتر داشته باشیم و همچنان سخنگوی حزب موصوف در ارتباط به نتایج این تظاهرات ها با ما ابراز امیدواری کردند و گفتند: "تظاهراتی های که از سوی هزاره ها در همه نقاط جهان راه اندازی شده بود، گوشهای جهانیان را باز نموده و روی دولت پاکستان بسیار فشار وارد نموده تا یک حرکت و راه حل برای این کشتار های زنجیره ای و هدف مند دریابند."
و در ضمن گفت که: این تظاهرات خیلی مؤثر بوده و همه کانال های تلویزونی پاکستان و همچنان بعضی کانالهای مشهور بین المللی چون "بی بی سی" و "الجزیره" روی این موضوع تحلیل و گفتگو دارند.
وی بیان کردند که حزب هزاره دیمکراتیک پارتی یک حزب سیاسی در پاکستان میباشد و همه کارها و فعالیتهای خود را بشکل قانونی پیش می برد و همچنان اضافه نمودند که این حزب کاملاً مخالف جنگ و خونریزی بر ضد دشمن است و این را راه حل مناسب برای بیرون رفت از بحران های کنونی نمیدانند.
موضوع بعدی کنفرانس ما نحوه کمک رسانی های اقتصادی برای خانواده شهدا که سرپرست شان را از دست داده اند، بود.
همه دوستانی حاضر در کنفرانس به این باور بودند که هزاره های که در خارج از کشور بسر میبرند و وضع اقتصادی شان نسبت به دیگران بهتر است، وظیفه دارند تا با خانواده های شهدا کمک مالی و اقتصادی نمایند و همچنان تأکید شد تا هر کس که مایل است که با خانواده شهدا و معلولین حوادث دلخراش کویته یاری رسانند، با جناب(محمد رضا وکیل) در تماس شوند تا که از طریق ایشان با خانواده شهدا تماس برقرار کنند و آقای وکیل این را هم وعده دادند تا نام، آدرس و شماره های تماس خانواده های شهدا را در یابند و با دوستان در میان بگزارند و از این طریق همکاری با این خانواده های نیازمند بصورت مستقیم انجام شود.

شماره تماس محمد رضا وکیل: 00923337800616
در ضمن این مواضع، ما در کنفرانس روی این نکته تأکید کردیم که یکی از معضلات عمده ای هزاره های جهان امروز، بی اتفاقی، ناسازگاری و تعصبات منطقه ای ماست، اما از سوی دیگر تظاهرات های اخیری که از سوی هزاره ها در همه نقاط کره ای خاکی صورت گرفت، ثابت نمودند که ما هنوز یکدست و یکپارچه هستیم و پای بند به وحدت و همبستگی میباشیم و در هر جای کره عرض که باشیم، هزاره هستیم و بر هزاره بودن خود افتخار میکنیم.
مسولین گروپ "هزاره های جهان متحد شویم" در تلاش اند تا گرد هم آیی این نوع کنفرانس ها ادامه یابد و روی موضوعات بیشتری با هم بحث داشته باشیم و از این طریق بتوانیم گام های عملی تری را سازماندهی کنیم و دوستان حاضر در کنفرانس نیز بر این نقطه نظر توافق داشتند.
گروپ ما امروز افتخار میکند که در دنیای مجازی با هزاره های سراسر جهان ارتباط برقرار نموده و ضمینه ای را برای بحث وگفتگو و ابراز انتقادات و پیشنهادات بصورت مستقیم را برای ملت غیور و با احساس خود مساعد نموده تا نوجوانان و صاخب نظران نظریات و اعتقادات شان را با همدیگر در میان بگزاردند و به یک نتیجه ای عملی و سازنده برسند.
موفق و سربلند باد جوانان غیور هزاره و وحدت هزارگی!
مدریت گروپ هزاره های جهان متحد شویم.

در این کنفرانس دوستان بعضی مشکلات تخنیکی را نیز متحمل شدند که امید واریم در کنفرانس های بعدی چنین مشکلاتی را دوستان متحمل نشوند و از اصراف اوقات با ارزش شما خود داری شود و در ضمن بخاطر این مسله ما از دوستان پوزش میخواهیم امید که مورد قبول شما عزیزان قرار بگیرد.
مدیریت گروه هزاره های جهان متحد  شویم

۱ نظر:

  1. شیرین آزره:
    سلام تقدیم گرداننده گان این وبلاگ.
    جهان سپاس از شما فرزندان قوم که این قدر زحمت به خرج میدهید و برای ملت غمدیده ای خود کار و فعالیت میکنید.
    خدا شما را توفیق بیشتر عطا کند.
    هزاره های جهان متحد شویم

    پاسخحذف